ВСТУП
АНАЛІЗ
РОБОТИ РМО ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕКАРІВ
у 2015/2016 Н.Р.
Шкільні бібліотекарі у 2015/2016 н.р. працювали
над проблемою - "Формування
бібліотечно-бібліографічних знань учнів, використання інноваційних методів у
роботі шкільного бібліотекаря.".
Роботу шкільних бібліотек забезпечували 21 бібліотекар. З них за фахом –
5, провідний бібліотекар – 1, мали
кваліфікаційні категорії:
"спеціаліст ІІ
категорії" –2, "спеціаліст І
категорії" – 8, на громадських засадах -5 , на 0,5 ставки – 9, Вища педагогічна
освіта – 11, середня педагогічна освіта – 4, вища бібліотечна – 2, середня
бібліотечна – 3.Більшість бібліотекарів є кваліфікованими фахівцями і мають значний досвід
роботи.
Організація роботи РМО
Шкільна бібліотека – це
особливе педагогічне середовище і бібліотекар у своїй професійній діяльності є
джерелом інформації, організатором індивідуальної та колективної діяльності
учнів. При цьому він бере участь у розвитку дітей, їх навчанні та
вихованні.Таким чином бібліотекар різними методами реалізує і педагогічну
діяльність.
Змінюються освітні та виховна
парадигми: пропонується новий зміст та підходи, нові інноваційні технології в
роботі шкільної бібліотеки.
Одним із головних завдань
шкільної бібліотеки є виховання в учнів
інформаційної культури читання для розвитку творчої думки, пізнавальних
інтересів і здібностей, успішного засвоєння знань із різних предметів.
Протягом
минулого навчального року проведено три засідання районного методичного об’єднання шкільних бібліотекарів,
які відбувалися у формі семінару-практикуму, круглого столу. На засіданнях були розглянуті питання:
Методичні рекомендації та
затвердження плану роботи РМО на на 2015/2016
Опрацювання статей журналів
«Шкільний бібліотекар», «Шкільна бібліотека»
Вивчення Концепції патріотичного виховання та роль шкільної
бібліотеки.
Аналіз стану забезпечення учнів
району підручниками
Нові вимоги до ведення шкільної
документації
Круглий стіл по обміну досвідом з
використання інноваційних технологій та проектної діяльності
Обмін досвідом роботи шкільних
бібліотекарів
Курсова підготовка шкільних
бібліотекарів. Консультація методиста щодо вимог оформлення курсової роботи
Теоретичний семінар «підсумки проведення
місячника «Шкільна бібліотека»
Семінар-практикум було проведено
на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Таужне з «Організація роботи
з книгою ита інформаційне забезпечення читачів», де члени РМО відвідали виховний захід «свято книги», бібліотечний
урок 2 клас на тему «До нас у гості завітала казка»у, який провула шкільний
бібліотекар Гайда А.І. (стаж роботи 5 років). Заходи проведені на високому
рівні, пропагують інтерес учнів до книги та правила подження з нею.
Робота
з молодими бібліотекарями.
У навчальних закладах працює 4
малодосвідчених бібліотекаря, стаж роботи яких складає до 3 років. Це Путенко Н.В., ЗШ І-ІІІ ступенів №1 м. Гайворон,
Воронюк А.В., ЗШ І-ІІІ ступенів смт. Завалля, Хитрук О.П., ЗШ І-ІІІ ступенів с.
Могильне, Барабанчук І.А., ЗШ І-ІІІ ступенів с. Чемерпіль. Протягом навчального
року їм надавалася методична допомога досвідченими бібліотекарями з питань
«організація роботи шкільної бібліотеки», «Планування роботи шкільного
бібліотекаря», «ведення бібліотечної документації»
Протягом
2015/2016 н.р. проводились районні, обласні конференціях. В обласній
науково-практичній Інтернет-конференції (ХІ
Хмурівські читання) брала участь Корниченко Т.М., бібліотекар ЗШ І-ІІІ ступенів с. Хащувате (стаття " Технологія фахової майстерності
бібліотекаря.
З 25 по 31 січня
2016 року завідувачем методичного кабінету відділу освіти районної державної
адміністрації Касьяненко В.О. було проведено
районну Інтернет-конференцію
з проблеми "Формування громадянської компетентності учнів та вихованців
дошкільних навчальних закладів". Учасники конференції надавали статті,
оформлені відповідно до вимог (лист начальника відділу освіти від 24 грудня
2015 року № 02-1473/1), які
розміщувалися на блозі конференції (http://gromadjangayvoron.blogspot.com/ ). В
районній Інтернет конференції на превеликий жаль шкільні бібліотекарі не взяли
участі.
Діяльність РМО з питань вивчення, узагальнення і впровадження
перспективного досвіду.
У 2015/2016 н.р. вивчався досвід роботи шкільного
бібліотекаря ЗШ І-ІІІ ступенів с. Таужне з пробеми «Впровадження проектної
діяльності у роботі шкільної бібліотеки»Продовжується вивчення досвіду роботи
Кирниченко Т.М., бібліотекаря загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.
Хащувате.
Участь РМО в
атестації педагогічних кадрів
Протягом 2015/2016 навчального року 1 бібліотекар підвищив кваліфікацію на курсах в КЗ
"Кіровоградський державний педагогічний інститут імені В.
Сухомлинського" Воронюк А.В.( ЗШ І-ІІІ ст.. смт. Завалля) та два
бібліотекарі Кирниченко Т.М. (ЗШ І-ІІІ
ст.. с. Хащувате), Пилипишина Л.В. (ЗШ І-ІІІ ступенів с. Солгутове) на базі
Черкаського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Поряд із здобутками в роботі РМО бібліотекарів є
ряд недоліків:
-
недостатньо використовуються інтерактивні методи у роботі шкільної бібліотеки
- низька матеріально-технічна база, яка не відповідає сучасним умовам
- низький рівень володіння ІКТ
- бібліотекарі недостатньо друкуються у фахових виданнях
- у багатьох школах району не
передплачено фахові журнали і газети
Основні
напрямками діяльності РМО
шкільних бібліотекарів на 2016/2017 навчальний рік:
- Продовжити роботу
над проблемою "Удосконалення професійної компетентності шкільних
бібліотекарів шляхом впровадження інноваційних технологій"
Надалі РМО шкільних бібліотекарів
буде продовжувати працювати над вирішенням таких завдань:
- Підвищення ефективності роботи шкільної
бібліотеки.
- Зміна ролі та пріоритетів шкільних бібліотек в
умовах реформування освіти.
- Впровадження інноваційних
технологій в навчальний процес.
Структура методичної роботи
включає в себе такі форми:
- інструктивно-методичні наради
- семінари-практикуми
- адресну методичну допомогу
- методичні об’єднання
- конкурси.
Основні напрями
роботи методичного об’єднання шкільних
бібліотекарів у 2016-2017 н. р.
- Безперервне вдосконалення рівня професійної майстерності бібліотекарів, їхньої ерудиції
й компетентності в галузі бібліотечної науки і методики роботи шкільної
бібліотеки.
- Системне новаторське
інформаційно-методичне забезпечення діяльності шкільних бібліотек.
- Обговорення теоретичних і
практичних питань, пов'язаних із роботою шкільних бібліотек.
- Обмін досвідом підвищення
ефективності роботи шкільної бібліотеки на допомогу навчально-виховному
процесу.
- Аналіз роботи окремих шкільних бібліотек.
Завдання районного методичного об’єднання
шкільних бібліотекарів
на 2016 р.
- Сприяти реалізації державної
політики в галузі освіти
та культури.
- Підвищувати якість функціонування бібліотек шкіл району.
- Підвищувати якість
обслуговування читачів бібліотек.
- Сприяти за допомогою
різноманітних форм і методів бібліотечної роботи самоосвіті учнів і вчителів.
- Підвищувати професійну
майстерність шкільних бібліотекарів.
- Знайомити з новими формами
виставкової діяльності.
- Вивчення стану збереження та
забезпечення учнів підручниками та програмовою літературою.
- Розвиток світогляду,
професійних і морально-особистісних рис шляхом самоосвіти й самовдосконалення.
ІV. ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ РМО ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕКАРІВ
У 2016/2017
Н.Р.
Тематика засідань
|
Дата проведення
|
Місце проведення
|
Відповідальний
|
При мітка
|
|||
І засідання "Особливості
організації бібліотечної роботи у 2016/2017навчальному році".
Форма проведення: круглий стіл
|
|||||||
1. Аналіз
роботи за минулий навчальний рік та
планування роботи на 2016/2017 навчальний рік.
2. Стратегія розвитку бібліотечної справи на період до
2025 року «Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України»
Путенко Н.В. бібліотекар ЗШ І-ІІІ ступенів №1 м. Гайворон
3. Шкільна
бібліотека - центр національно-патріотичного виховання в навчальному закладі.
4. ІКТ в роботі шкільної
бібліотеки.
|
30.08. 2016
|
НВК
"Гайворонська гімназія загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5"
|
Цвілюк Н. В., голова РМО
Путенко Н.В. бібліотекар ЗШ І-ІІІ ступенів №1 м. Гайворон
Хитрук О.П., бібліотекар ЗШ І-ІІІ ст. с. Могильне
Барабанчук І.А., бібліотекар
ЗШ І-ІІІ ст. с. Чемерпіль
|
||||
Робота між засіданнями
- Доставка підручників для учнів 4-х та 7-х
класів, 8-х класів до ЗНЗ
Вересень- жовтень 2016р
- Планування проведення місячника шкільних
бібліотек
- Підготовка матеріалів на конкурс
"Шкільна бібліотека – 2017"
- Надання адресної методичної допомоги
новопризначеним бібліотекарям
|
|||||||
ІІ засідання "Книга і читання –важливий чинник у вихованні духовних цінностей"
Форма проведення: круглий стіл
|
|||||||
1. Опрацювання
методичних рекомендацій щодо проведення у 2016 році Всеукраїнського місячника
шкільних бібліотек "Книга і читання –в ажливий чинник у вихованні
духовних цінностей"розроблених ДНУ "Інститут модернізації змісту
освіти"
2. Вебінар
"Букслем, бук туб, лонгрид… популяризуємо книгу і читання у
веб-середовищі"
3. Опрацювання
методичних рекомендацій щодо проведення конкурсу "Шкільна бібліотека
2017"
4. Проведення
конкурсу "Ерудит" серед шкільних бібліотекарів
|
Жовтень 2016 року
|
НВК "Гайворонська гімназія загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
5"
|
Гончарук Г.В. – методист РМК
Цвілюк Н.В. – голова РМО
|
||||
Робота між засіданнями
- Проведення
місячника шкільних бібліотек "Книга і читання –важливий чинник у
вихованні духовних цінностей"
Жовтень бібліотекарі ЗНЗ
|
|||||||
ІІІ засідання "Шкільна бібліотека – центр національно-патріотичного виховання"
Форма проведення: семінар-практикум
|
|||||||
1. Виховання громадянина патріота, використовуючи
місцевий матеріал
2. Відвідування заходів
3. Шляхи формування читацької культури школяра
4. Книга і підліток.Проблеми формування читацької культури школяра
5. Підсумки
проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек "Книга і читання
–в ажливий чинник у вихованні духовних цінностей"
|
грудень 2016 року
|
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Бандурове
|
Гончарук Г.В. – методист РМК
|
||||
Робота між засіданнями
-
Огляд
преси та нових педагогічних журналів
-
Консультації
для шкільних бібліотекарів
-
Проведення
рейдів по вивченню стану збереження навчальної літератури
|
|||||||
IVзасідання "Сучасна бібліотека: формула
успіху"
Форма проведення:семінар-практикум
|
|||||||
1. Інноваційні форми популяризації книги. 2. Система роботи
бібліотекаря –основа творчої діяльності.
3. Екологічна
культура читачів.
4. Круглий стіл: робота з науковою літературою
і формування у школярів початкових
навичок науково-дослідницької роботи як ведучий напрямок роботи з
лідерами читання.
|
Березень 2017
|
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Червоне
|
|||||
Немає коментарів:
Дописати коментар