вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Всеукраїнський конкурс "Шкільна бібліотека - 2017"

НАКАЗ
НАЧАЛЬНИКА ВІДДІЛУ ОСВІТИ
ГАЙВОРОНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
від «31» жовтня 2016 року                                                                №128
м. Гайворон

Про проведення районного
етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»

 На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 11.03.2016 р. № 247 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна
бібліотека – 2017», від 23.05.2016 р. № 559 «Про затвердження номінацій та
критеріїв оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017», наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №683 «Про проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна
бібліотека – 2017» та відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека», затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і Міністерства культури України від 25 січня 2012 року № 61/58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2012 року за № 209/20522, з метою розвитку читацької культури школярів та розширення їх читацьких інтересів, підтримки і вдосконалення діяльності бібліотек загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, піднесення ролі бібліотекаря в суспільстві та підвищення престижу бібліотечної професії.

НАКАЗУЮ:
 1. Провести у 2016/2017 навчальному році районний етап Всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека - 2017" (далі - Конкурс)
 2. Затвердити Умови проведення (додаток 1), склад журі (додаток 2) першого (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017».
3. Методисту з бібліотечних фондів
3.1 організувати проведення першого (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017» у листопаді-грудні 2016 року в таких номінаціях: «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти», «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», «Бібліотека – виховний простір навчального закладу», «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
3.2 забезпечити в період з 16 до 31 січня 2017 року реєстрацію переможців першого (районного) етапу Конкурсу на сайті науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я
КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (http://koippo414.at.ua/);
3.3 забезпечити участь членів журі першого (районного) етапу Конкурсу у перевірці матеріалів його учасників.
4. Директорам загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів     
4.1 забезпечити участь у конкурсі шкільних бібліотекарів та вчителів
4.2 надати до 25 грудня 2016 року посилання на інтернет-ресурси, де розміщено конкурсні матеріали учасників до районного методичного кабінету.

        5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

  
Начальник відділу освіти
районної державної адміністрації                             О.ГРОДЗІЦЬКИЙ  
  

Додаток 1
до наказу начальника
відділу освіти районної
державної адміністрації
31.10. 2016 р.        №128


Умови проведення
районного етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»

Районний  етап Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017»
(далі Конкурс) проводиться виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 11.03.2016 р. № 247 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017», від 23.05.2016 р. № 559 «Про затвердження номінацій та критеріїв оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017», наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №683 «Про проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017» та відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека», затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і Міністерства культури України від 25 січня 2012 року № 61/58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2012 року за № 209/20522.
Районний  етап Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017»
проводиться відділом освіти районної державної адміністрації  у таких  номінаціях:
– «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»;
– «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу»;
– «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»;
– «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей»;
Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017» проводиться у
2016/2017 навчальному році в три етапи за заочною формою.
Перший етап – міський, районний (листопад-грудень 2016 року), за результатами якого визначаються один переможець у кожній із заявлених номінацій.
Оцінювання конкурсантів районного етапу членами журі здійснюється
відповідно до орієнтовних критеріїв (додаток 2 цих Умов).
Участь у районному етапі Конкурсу
1. Для участі у першому (районному) етапі Конкурсу учасники до 25 грудня 2016 року надсилають до методичного кабінету відділу освіти:
.  супроводжуючі документи (додаток 1 до цих Умов) на електронну пошту методичного кабінету;
. оригінал анкети учасника та посилання на інтернет- ресурс з описом досвіду роботи/управлінського проекту
2. Конкурсні матеріали, які не відповідають вимогам та подані пізніше 25 грудня 2016 року, не розглядаються.
 Вимоги до поданих матеріалів за номінаціями

1. Конкурсні матеріали учасників першого етапу Конкурсу згідно з номінаціями, зазначеними в цих Умовах, можуть бути подані учасником у формі проекту, портфоліо і повинні містити:

ü анкету учасника за формою, поданою в додатку 1 до цих Умов;
ü титульний аркуш, на якому зазначаються: найменування конкурсу,
ü номінація, тема досвіду/проекту, прізвище, імя та по батькові учасника
(учасників), посада (посади), навчальний заклад/установа, район/місто/село, область;
ü зміст роботи зі вказівкою сторінок (для текстових матеріалів);
ü основний текст із висновками;
ü додатки (презентації, веб-ресурси, інтерактивні ігри, програми, схеми
тощо).
 2.   Матеріали учасника Конкурсу мають бути розміщені в мережі
Інтернет (Google Диск; веб-ресурс учасника, навчального закладу, установи,
бібліотеки) у рубриці «Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017» і бути доступними для перегляду членами журі з 26 грудня 2016 року.
 3.  У конкурсній роботі (до основного викладу) необхідно передбачити
наявність такої інформації:
ü  для керівників закладів – загальні відомості про бібліотеку, кадровий
склад, матеріально-технічні умови, бібліотечний фонд, асортимент послуг
тощо;
ü для бібліотекарів – загальні відомості про бібліотеку, матеріально-
технічні умови, бібліотечний фонд, асортимент послуг, робота з користувачами тощо;
ü для педагогів – загальні відомості про бібліотеку, пріоритети діяльності, співпраця з виховання дітей і молоді;
 4. При підготовці конкурсних матеріалів слід ураховувати критерії
оцінювання конкурсних матеріалів за номінаціями, подані в додатку 2 до цих
Умов.
 Визначення переможців першого (районного) етапу Конкурсу

Переможцями першого (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017» є учасники, які набрали найбільшу кількість балів у кожній з номінацій.
Лауреатами Конкурсу в кожній номінації вважаються учасники, які за
результатами 1-го етапу ввійшли до трійки кращих.
Переможці першого (районного) етапу Конкурсу нагороджуються грамотами відділу освіти районної державної адміністрації
Лауреати першого (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017» нагороджуються дипломами відділу освіти
районної державної адміністрації.
Матеріали з досвіду роботи переможців можуть бути надрукованими на
сторінках періодичних видань.

Додаток 1
до Умов та порядку
проведення першого (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»


Анкета учасника першого районного етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»
1.                  
 Район/місто/селище/ село

2.                  
  Номінація
(обрати необхідну)
« Шкільна бібліотека: інноваційні проекти».
«Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу».
«Бібліотека – виховний простір навчального закладу».
«Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
3.                  
Тема досвіду/проекту

4.                  
 Прізвище, ім’я, по батькові

5.                  
 Мобільний телефон

6.                  
 Адреса електронної пошти

7.                  
Посада

8.                  
 Повна назва закладу (відповідно до статуту)


9.                  
 Адреса закладу, телефон, електронна пошта

10.             
 Освіта

11.             
 Спеціальність за освітою

12.             
 Стаж роботи на посаді

13.             
 Педагогічний стаж

14.             
Бібліотечний стаж

15.             
 Кваліфікаційна категорія

16.             
 Посилання на інтернет-ресурс, де  розміщено конкурсні матеріали

17.             
Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів у періодичних та інших фахових виданнях з можливим редагуванням

Підпис учасника
_________________________________
Дата

Додаток 2
до Умов та порядку
проведення першого (районного)
етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»


Критерії оцінювання конкурсних матеріалів
учасника  першого (районного) етапу
Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017»

Номінація «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»
(для керівників загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)
На конкурс подаються діючі управлінські проекти щодо модернізації бібліотеки, перетворення її на сучасний інформаційно-ресурсний,бібліотечно-інформаційний, культурно-просвітницький центр навчального закладу.
Форма – проект.
Включає: актуальну мету, завдання, етапи та шляхи реалізації проекту;
стратегічні документи (концепцію/програму); опис теоретичного і практичного значення з вихідними, проміжними та кінцевими результатами втілення задуму; моделювання та планування діяльності щодо розвитку бібліотеки та створення її позитивного іміджу.
Оцінюється:
-         сучасність і значущість проекту;
-         системність та чіткість визначення цілей і завдань, які взаємопов’язані
    між собою і взаємоузгоджені з наявним обсягом ресурсного потенціалу;
-         ідей та пропозицій, що сукупно сприяють запровадженню системної
реалізації проекту;
-         раціональність та продуктивність визначених шляхів реалізації
проекту;
-         проведення аналізу реального стану та формування візії бібліотеки;
-         наявність процесу моніторингу (спостереження за станом і змінами
зовнішнього середовища та їх впливом на діяльність бібліотеки);
-         урахування думки педагогічного колективу, батьків, учнів;
-         залучення педагогічного колективу, батьків учнів, громадськості до
спільної діяльності та наявність її практичних результатів, спрямованих на розвиток бібліотеки і створення її позитивного іміджу;
-         створення умов функціонування бібліотеки навчального закладу як
сучасного бібліотечно-інформаційного центру;
-         забезпечення заходів щодо покращення матеріально-технічного стану
бібліотеки та поповнення її фондів.

 Номінація «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх, позашкільних навчальних
закладів)
На конкурс подаються матеріали, що представляють бібліотеку як осередок медіаосвіти, висвітлюють її роль у реалізації освітніх стандартів нового покоління.
Форма – тематичне портфоліо.
Уміщує: авторські доробки зі створення високоякісного і високотехнологічного інформаційно-освітнього простору; програми, методики, методичні матеріали; опис-анотацію (презентацію) веб-ресурсу (назва, електронна адреса, його особливість, інформативність, значення для різних категорій користувачів).
Оцінюється:
-         особливість функціонування бібліотеки в умовах упровадження нових
освітніх стандартів;
-         забезпечення доступу до інформації учасникам освітнього процесу
через використання бібліотечно-інформаційних ресурсів на різних носіях;
-       сприяння успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей учнів засобами використанням бібліотечного ресурсу;
-         забезпечення освітнього процесу і самоосвіти шляхом бібліотечного та
інформаційно-бібліографічного обслуговування учнів, педагогічних працівників;
-       надання інформаційної підтримки педагогічним працівникам у підвищенні їх методичної культури та педагогічної майстерності;
-       виховання медійної та інформаційної культури учнів, просування знань і вмінь з інформаційного самозабезпечення їх навчальної та творчої
діяльності;
-         удосконалення традиційних і освоєння нових бібліотечних технологій;
-            презентація діючих сайтів (сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, які сприяють оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного середовища навчального закладу, формуванню інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури педагогів і учнів.
 Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»
(для бібліотекарів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)

На конкурс подається узагальнений опис досвіду бібліотекаря щодо популяризації кращих здобутків національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу.
 Форма – тематичне портфоліо.
Уміщує: чітке визначення і обґрунтування теми; практичні результати;
висновки та матеріали, що розкривають тему (програми, положення, моделі,
схеми, тести, розробки, презентації, веб-ресурси, пам’ятки, буклети, проспекти, списки літератури, копії статей тощо).
Оцінюється:
-          застосування загально-педагогічних принципів і підходів до виховання
зростаючої особистості;
-          упровадження сучасних форм, методів і засобів бібліотечної роботи,
спрямованих на виховання системи цінностей зростаючої особистості;
-          взаємодія між учасниками навчально-виховного процесу, публічними
бібліотеками і бібліотеками навчальних закладів, громадськістю, орієнтованих на створення виховного простору;
-         створення інформаційно-методичного забезпечення для здійснення
національно-патріотичного виховання дітей і молоді;
-       організація, проведення заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення з святами інших країн); виховання любові до рідного краю, своєї Батьківщини;
-         ведення постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про
українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову і
культуру;
-         організація роботи бібліотеки як осередку становлення громадянина-
патріота України, використання творчого підходу;
-         досвід роботи з національно-патріотичного виховання, поширення
власного досвіду роботи, практична значущість авторських матеріалів для
навчально-виховного процесу;
-       упровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів.
 Номінація «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)
На конкурс подається узагальнений опис досвіду з розвитку духовної,
емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери на основі культури читання.
Форма – тематичне портфоліо.
Уміщує: чітке визначення і обґрунтування теми; практичні результати;
висновки та матеріали, що розкривають тему (авторські доробки: програми,
методики, методичні матеріали, веб-ресурси, презентації, інтерактивні ігри
тощо).
Оцінюється:
-         використання традиційних та інноваційних форм роботи бібліотеки
щодо залучення дітей до читання та користування бібліотекою;
-         вивчення читацьких інтересів та системний підхід до формування читацької культури школярів;
-         спільна робота бібліотекаря і вчителів у площині залучення дітей до
систематичного читання кращих зразків української, світової літератури;
-         система роботи бібліотеки з вивчення та розширення читацьких
інтересів школярів;
-         сприяння вирішенню проблем сучасних дітей і підлітків з врахуванням
вікової психології та психології читання;
-         бібліотечна підтримка педагогічного колективу щодо впровадження
сучасних педагогічних та інформаційних технологій, організації наукової та
науково-дослідницької діяльності школярів.
  
Додаток 2
до наказу начальника
відділу освіти,
районної державної адміністрації
31.10. 2016 р.      №

Склад
журі районного етапу Всеукраїнського конкурсу
«Шкільна бібліотека – 2017»

Голова журі
Гродзіцький Олександр Васильович
начальник відділу освіти районної державної адміністрації
Заступник голови журі
Касьяненко Вікторія Олександрівна
-завідувач методичним кабінетом відділу освіти районної державної адміністрації
Члени журі
Береза Ірина Григорівна
-методист РМК
Рябокучма Алла Дмитрівна
-методист РМК
Куца Оксана Володимирівна
-методист РМК




Немає коментарів:

Дописати коментар